Friday, April 8, 2011

Akikah dan Cukur Jambul Nur Aimi Qistina

Assalamualaikum.. 


Bertemu kembali kali ini dengan ellysha lagi. yeahhh hari ini ada idea nak wat entry baru. semangat berkobar-kobar aku nak menaip entry kali ini dan aku menaip dengan rakus sekalinya kawan-kawan. huhuhu. semangat la katakan.


Hari ini aku nak bercerita tentang akikah dan cukur jambul anak buah aku walaupun da  berlalu. peduli apa aku, aku nak cerita gak. huhuhu. dan aku juga akan mempamerkan gambar-gambar yang melimpah ruah sekali. boring sebab aku asyik tayang gambar je, nampak tak butang pangkah at atas. so sila tekan kalau tak nak tengok ya. 


Ok2 majlis nie berlangsung masa cuti sekolah hari tu, ala yang time cuti sekolah uhh. berapa hari bulan tak ingat la tapi yang pasti ahad malam la. nasib baik isnin tak ada kelas pagi, so boleh la aku tolong sikit-sikit. hah malam tu jugak, buat kenduri arwah sekali, lepas tu baru marhaban dan cukur jambul anak buah aku. yang marhaban nie dari kumpulan yassin dan marhaban mak aku gak. ada gak kumpulan lain tapi mak aku tak sangka ramai gak yang datang. penuh rumah maklumlah rumah aku tak ada la besar mana macam banglo uhh. rumah flat je ok.  tp alhamdulillah aku bersyukur sangat ada gak tempat untuk aku dan family aku berteduh.


Tapi yang lawaknya boleh lak time cukur jambul nie anak buah aku tidur. perghhh tidur ngan nyenyak sekali tu. tak terjaga lak uhh. orang potong rambut dia, cium lagi boleh lak tak terjagakan. pelik-pelik. ponat agaknya uhh. tapi bila time da habis sume uhh baru laa dia terjaga. aishhh boleh plak macam tukan. huhu. apa-apa pun alhamdulillah majlis berjalan dengan lancar. lagipun jiran-jiran sekekeliling bekerjasama tolong lagi-lagi memasak. kenapa tak tempah catering?? sebab kawasan rumah aku memang macam ni dan dorang sama-sama gotong royong masak. tak kira la kenduri kawen ke apa memang tak ada la nak tempah catering. derlaa ketuanya kn yang masak dan yang penting sedap weyhhh aku cakap. tak pernah ada complaint lagi la setakat ni. 


Tadaaa nah tengok laa gambarnya sampai terbeliak biji mata korang. huhu.
sebahagian ahli-ahli marhaban yang datang

mak aku mencukur rambut cucunya
itu dia makcik nie sayang ye at aimi.
itu pun dia tak sedar lagi. asihh aimi2
amboi khusyuknya dia tidur
 tulaa kakak dan abang ipar aku
lena sungguh aimi nie tidur
makan-makan..sedap weyhh
amboi kenyit mata lak, nie bersama mak anjang aku.
nie baru bangun tak silap
suka nohh aimi nie.
yeahhh baru lepas tukar pampers. dan baju hitam tu ak ye.
amboi ngantuk la pulokk
Tapi keesokan harinya anak buah aku da dibotakkan oleh abang ipar aku. gila la time nie dia melalak gila la. nangis kot. kecian aimi kan. dan tadaa inilaa aimi sekarang.. suda botak, nampak bulat je


bersama abang dan kakak aku. comel tak dia
merengek ya. nie bersama adik abang ipar aku
Dan aku lepas nie da jarang jumpa dia kerana ibu dia nak bawa balik Puncak Alam da. so mak aku tak ada jaga da. huarrghhh sedih la. mesti da jarang jumpa. dan aimi nie mencecah 5 bulan.


p/s: comel tak anak buah aku. comelkan macam acik dia a.k.a aku la tu. haha. yang penting putih la dari aku. 


Terima kasih sudi baca =)

terima kasih awak sudi baca dan terjah ke sini.

2 comments:

. said...

gle comel si aimi nih
weyh bawak kuis
kite jage
kahkahkahkaaahhh
weyh aku teringt kau risau2 pasal knduri mngalahkan mak n kakak kau
kehkehkehekehhh

ELLYSHAJAMAL said...

hahahaha.. tgok acik dye laa pun comel.. kah3...
ko lmbt kakak ak da bawa balik la. mak ak tak jge da. senyap2.. knduri apa weyhh.. hahaha

Post a Comment