Friday, April 8, 2011

Akhirnya..Alhamdulillah,bersyukur sangat

Assalamualaikum..


Yeahhh dengan pantas jari-jemari ini menaip dengan laju sekali untuk update blog ini setelah sekian lama sekali tidak update sambil makan cokelat 5 bar berperisa crispy. yummy yummy. untuk masa sekarang, memang tak sempat nak update, nk upgrade blog kerananya assigment perlu dihantar secepat mungkin dan aku perlu segera siapkan dan tambah lagi, lagi 2 minggu final exam menghampiri. huargghhhhh. migrain jap. da la macam-macam masalah timbul. stress weyhhh. *aku tengah meroyan nie. huhu*. dugaan dari ALLAH untuk aku. sabar ellysha. DIA lebih tahu apa yang terbaik untuk hamba-NYA.


Disebabkan hari ini tak ada kelas sepanjang hari, aku telah menerbangkan diri aku ini pergi KL weyhh..  sebab apa?? sebab nak tunaikan hajat kalbuku ini nak membeli handset baru. wuuu sangat seronok kerana hajatku telah tertunai. handset apa?? tunggu gambarnya nanti. excited nak sangat tu pergi hari ni. huhu. tak adalah actually sabtu ahad nie busy lorhh tu pergi hari nie. handset nie sejak first keluar lagi aku nak, kira cinta pandang pertama la. tup tup tak sangka dapat gak akhirnya walaupun handset biasa je. syukur alhamdulillah. yelaa handset aku sebelum ni da nak sampai seru da so kenala cari pengganti. selama nie terima je apa ayah,kakak,abang bagi tapi kali ni aku pergi beli sendiri. wowo excited terlebih aku nie. hee. 


Beli dekat mana?? mana lagi loyat la. harga not bad. oklaa. tak payah  cari mahal-mahal ok yang penting boleh mesej dengan kol. Bak kata mak aku " tak payah beli handset mahal-mahal nanti kena curi padan muka, tengok mak pnya handset dari sebelumkakak ko kawen lagi masih still nmpk baru". tapi serius nampak macam baru handset mak aku kerana apa?? sebab mak aku kai cover dia maa. mana tak nampak baru. lagipun mak aku berkata begitu kerana abang aku da pernah kena. masinnya mulut mak aku kan. lepas da dapat nset pe lagi pergi shpping la at times square. dapat aku beli bag warna hitam coz tak ada lagi beg hitam, asyik-asyik coklat,ptih..boring2.. pastu dapat laa beli sepasang kasut. cari kasut yang payah, yelaa dok round setiap tgkat, nak cari murah pnya pasal. last2 jmpa gak. ponat2 hari nie.


Hah baru aku perasan. dalam adik-beradik aku, semua beli handset baru kecuali adik aku. cuma aku,abg first dan kakak aku beli nokia. abg aku lagi satu beli apple tak silap. lepas da beli handset apa lagi aku usha DSLR la. usha-usha lu harganya. aku tengok jenama nikon,sony,canon. alahai bila la pulak aku akan dapat beli DSLR ni. D3100 pun da kira ok la walaupun d90 more better. ok aku akn bekerja keras untuk dapatkan my darling a.k.a my D3100. da dapat leh fikir pasal lens dia lak. alahai aku nie macam kaya taw. hahaha. berangan je lebih. tapi harap dapat sebelum raya. insyaallah kalau ada rezeki.



Tapi apa-apa pun aku nak cakap. TERIMA KASIH AYAH, sebab ayah aku yang sponsor. I want to say ---> sayang ayah sangat.*malu* lisa *kantoi nama pggilan dekat uma* ---> doakan semoga ayah panjang umur dan sihat selalu dan sentiasa dalam keredhaan-NYA.  selamat hari lahir. *walaupun da terlepas 31/3*. sepatutnya aku yang bagi hadiah bukan ayah aku kan. hee. ayah la yang terbaik dan terbest dan aku sangat-sangat bersyukur. alhamdulillah, semua ni rezeki dari-NYA.

Tadaaaaa my new handset. nie la handset yg aku suka bila pertama kali memandangnya. hah siapa pandai sila teka handset apakah ini?? sila angkat tangan macam saya. heee.. nah tengoklaa puas2. biasa je aku tak mampu beli mahal2 macam blackberry. yang pastinya warna PURPLE ok. kalau putih ada, da lama da amik.


Yeahh PURPLE mari.. ini dia nsetku.. C3..hu3
Ini adalah wrna dan corak keluaran terbaru. tak sama yang first keluaran.
kamera bese je. 2.0 MP
not bad camera dia
menu dalam handset nie.
nampak tak..
ok gambar nie jelas
wallpaper tu aku tukar. bkn nokia punya.
yeahh bunga di I-CITY. tetibe teringat 1 kenangan
ok tmpt usb dan memory card

p/s: huarghhh sedih. anak buah aku aimi last minggu nie dekat rumah. boleh lak postpone. sepattnya mggu lpas. yg penting mesti parents aku sedih kakak ak nak bawa balik. nak balik untuk menjaganya kali terakhir. wuuuuuuu.. =(

p/s: entry ni juga khas untuk faranabilah dan elin adnan kerana nak tengok sangat kan handset aku mcm mana. nahh tengok puas2 ya.

Terima kasih sudi baca =)

terima kasih awak sudi baca dan terjah ke sini.

6 comments:

. said...

tak boleyh nak CANTEXXX LAGI keh fon kau tuh ha?
hahaha

ELLYSHAJAMAL said...

hahahahahaha.. boleh je.. tunggu je nnti.. ak nk bli cver yang blink2 uhhh..

. said...

oi..kau menang loteri keh??
banyak kau shopping

ELLYSHAJAMAL said...

hahahaha.. mne der laa... ko bli ksut ngan beg je.. asyik kai crocs je.. pastu beg asyik sme je.. bring lorhhh.. haha..

NabilahYazid said...

orang banyak duit beb. hahah borong sakan lah

Anonymous said...

tp y must c3 ko beli ellysha?ape spesel nye c3 nie..aku tgk rmy owg gne c3..tp functionnye same je cm hp yg laen..bez ke?

Post a Comment