Sunday, March 27, 2011

Nak Gadget Baru

Assalamualaikum..


Yeahh weekend yang ternak lemak je keje aku nie. ternak-ternak pun buku tetap baca kerana esok aku ada mid term subjek  asas keguruan dan pendidikan islam. huargggghhh harap-harap senang dan aku dapat jawab. korang doakan aku ya. terima kasih. (^_^).  


Ermm tetibe teringin nak beli gadget baru. nak tahu gadget apa?? aku nak beli handset baru kerana handset aku nie da tak betol dan dye punya charger pun da rosak. banyakla masalahnya. naik tension da aku. kecian kan. handset apa aku nak beli?? murah-murah suda, tak nak mahal. tengok bajet aku berapa la kan. bajet dalam 400 suda. hee. which better, nokia or sony??


Erm lagi aku mau D3100. wahh teringin,kempunan gile kot nak kamera nie. harap-harap aku dapat beli. insyaALLAH. lagipun aku nie suka tangkap gambar meyhh lagi-lagi gambar syok sendiri kan. hahaha. agak-agak boleh tak aku nak dapat sebelum raya tahun nie?? korang doakan eyhh. der kawan cakap dalam 2000 tapi kalau pandai cari 1700 boleh dapat da. wahhh kena kumpul duit nie.


Ni la D3100 yang aku nak tu. lens dye dlm 55mm. ok la tu kan. slow2 dulu.
Lagi... ermmm mp4 kot. agak kunokan tetibe aku nak tapi bnda nie tak heran sangat tapi kalo ada pun best gak. boleh masuk beribu-ribu lagu dalam tu dan boleh dengar sampai pekak telinga. grrrrr. aku nak kerana mp4 aku dulu hilang. ok aku yang lalai. yelaa time tu pergi kuliah sambil dengar mp4, time da duduk tu cabut la kan nak belajar, aku pun biar la kan atas riba. maybe time aku bangun tu aku tak perasan jatuh then bila balik aku cari-cari mana mp4 aku. last2 ingat balik rupanya jatuh dekat auditorium tempat aku kuliah tadi. wahhh sedih kot, yelaa ayah aku bagi kot time da habis SIJIL MENENGAH AGAMA (SMA). kejadian nie berlaku time sem 1 dulu. maybe rezeki orang yang amik uhh kot dapat mp4 black aku. tapi apa-apa pun sayangnya dengan mp4 aku tu.


Ok sekarang gadget terbaru yang aku tahu ialah ipad. adakah ipad nie masih baru atau aku yang baru tahu. ahhhh aku peduli apa janji aku tahu bnda nie baru. heee. ipad nie mcam laptop tapi touch screen. tu laa yang aku tao. betol tak? dia lebih kurang sama je dan ipad nie boleh dibawa kemana-mana. tapi kalau ada siapa nak bagi kau ipad nie. aku terima dengan hati yang sangat besar. *ada ke sesiapa nak bagi ko ipad ellysha, jangan perasan la*. ok fine tak ada siapa nak bagi. 


inila dia ipadnya. best tak??

amik ko main game goncang2 mcm tu je.
Ok tu je yang aku nak kepoh-kepoh dalam entry kali ini. amcam ok tak? tapi aku tak mengharapkan duit parents aku nak beli bnda alah nie. insyaALLAH duit sendiri tapi mintak sikit-sikit tu ada la. heee. aku tahu nie bukan keperluan tapi kehendak dan nafsu semata-mata tapi aku teringin nak memiliki bnda lah ni sume lagi-lagi D3100 tu.


p/s: korang ada tak gadget macam aku tu?? dekat mana boleh dapat dengan harga yang berpatutan. any suggestion??


Terima kasih sudi baca =))
terima kasih awak sudi baca dan terjah ke sini.

5 comments:

. said...

der.. kau baru menang bape juta??
byk giler brg kau berangan nak beli der

ELLYSHAJAMAL said...

hahahaha der la ckit menang.. hahahahaha.. ngeng.. ner der mnang pe2 lorhh.. beselaa der keinginn. nanti aku cete ya.

ELLYSHAJAMAL said...

kumpul duit laa. aku kan jimat orngnya.

. said...

jeh jimat konoooon

ELLYSHAJAMAL said...

jimat laa der.. heee

Post a Comment