Tuesday, March 1, 2011

Yeahh Kelas Nak Mula Dah

Assalamualaikum....


Hello2 koniciwa. sawadikap magkuk tnkap nk duduk sebelah tingkap. Hasishhh pe ak ngarut nie. layan je laa eyhh. teringat satu kisah nie at mana ntah ak dgr. Der 2 org nie sorg laki n sorg lg pompuan. dorang nie first time kuar sama2. so yg si laki nie shy shy cat gi2. so dowg p laa makan at sebuah restoran nie pelyn pon tgur "sawadikap" konon p mkn at restoran thai laa last2 laki uhh balas "mmg nk duduk at tgkap pun" haha nervous pnye psal dye bntai jwb cm uhh. cO0l laa men. selit ckit cete ye kamu-kamu semua. So kowg mcm mana hari ini. adakah lebih baik dari semalm. hope macam tu laa ye. ak?? taw la smlm ak not in mo0d tp sekarang da ok da.


Sangat penat laa td pegi dftr utk short sem nie. Ramai mcm milo 3 in 1 da tp naseb bek ak awal. Ya kawn2 aku ada short sem. *dlm aty kowg mesti ckp pdn mke kn*. Silalah kecian dan prihatin dgn saya nie yg mengidam mahu jugak cuti 2 bulan macam kawan2 lain. Hurmm sejak dapat dok bilik tgkat rendah nie bokben sgt2 limited hijau je dr td. line uhh manja2 lakk tak mau kuar biru. haishh susa laa nk online mcm nie. mmg memerlukan keloadingan yg sgt lama laa lpas nie. susah laa nk surfing cmnie. wuu ^_^. wahh sabar ye. ye kwn2 sabar lg utk ketika ini. sabar kan separuh dr iman. ye dak korang semua. yeahh aku nmpak korang semua sokong saya. terima ksaih terima kasih. *bajet cam ramai laa kn bce blog hakuh nie*


Cakap byk jugak x guna tapi aku mau gtaw rabu nie ak da start kelas. credit hour 6 tp kuliah smpi 4 jam sampai akan aku membuat spekulasi mcm ini:
  1. Syaitan akan bertenggek dan mencelak mata ak yg semmgnya da bercelak pada mata aku yg bulat ini dan akan membuat aku membuka mata seluas-luas sebulat bulat bola.
  2. Badan aku akn menjadi beku seperti iceberg di kutub utara yg membuatkan aku selsema yg semestinye aku alah pd selsema dan mengmbil masa yg lama untk sembuh smpi habis beribu duit beli habis tisu. tak suka tak suka
  3. Akan menjadi boring dan akan membuat rocket kertas sambil mengajak lectrer bermain sekali.
  4. Mendgr lgu dan akan memekak sampi kawan sebelah lari dan lectrer akan dpt menghabiskn pengajarannye dgn cpt. yeahh lehh lik cpt.. sukasukasuka.
Haha tp the most no. 1 tu btlkn kwn2. Da laa ak nie cpt bosan dan x boleh push otak ak nie. So aku kena hadapinya. yeahh cabaran2.
Belajar mana ada yg senang kamu-kamu semua. Betol tak?? Yayayayaya. 

Tapi tapi tapi mesti ingat sebelum @ semsa memulakan pembelajaran mesti: 

  • Baca doa sebelum belajar
  • Baca dulu tajuk apa yang akan lectrer sampaikan
  • Take note kerana nota kuliah kekdang tak terdapat dalam buku yg dibeli dan kekdg apa yg dismpikn lectrer dlm kuliah msuk exam.
  • Tanya sekiranya tak pahm akn sesutu tajuk dan jgn malu2 ya kwn2. Belajar jgn malu2. Ilmu yg ada perlu dikongsi tak mo0 kedekut2. Tak nanya time kuliah nanya time tuto ataupun face 2 face.
Dan ingatlah malaikat akan mengembangkan sayapnya semasa kita belajar dan mencari ilmu selain ilmu fardhu ain ini juga mendapat pahala dan dituntut dlm islam dan merupakan fardhu kifayah. YA ALLAH ko permudahkanlah urusan aku dan sahabat-sahabat seperjuangan aku yang lain dalam menuntut ilmu ini dan jauhkan la kami dari gangguan syaitan yang rejam semasa kami menuntut ilmu. Semoga kejayaan yang cemerlang akan kami perolehi dan akan kami semat ilmu ini untuk diperjuangkan dan disebarkan kepada hamba-hamba-MU yg lain. Aminnn....


p/s: mood:bersemangat untuk belajr dan tak sabar-sabar. cewahhhh.. ye2 je aku nie. haha. layan je.


Terima kasih sudi baca =))




terima kasih awak sudi baca dan terjah ke sini.

No comments:

Post a Comment