Monday, February 28, 2011

SABAR kunci utama

Assalamualaikum..

Kawan-kawan korang sihat tak. harap korang sihat ea. mcm mne perasaan korang hari ini. adakah setenang ombak di laut yang cantik di pndang, adakah sedamai hijau daun yg indah ciptaan ALLAH, adakah seco0l ais yg membeku, adakah setabah nabi muhammad dalam menyampai dakwahnya. Mampukah aku jadi seperti korang dan indahnya jika aku mcm itu. Haishhh ketahuilah korang bahawasanya aku sekarang berada dalam keadaan yang tengah marah. KENAPA??

Aku tak pernah berperasaan marah mcm nie dan aku bukan seorang yang pemarah dan bukan suka memarahi orang lain tanpa sebab dan memang tak reti marah pun dan aku jenis yang tak ada perasaan dan suka pendam. Tapi disebabkan satu perkara ini memang membuat aku marah. Hanya sabar yang aku mampu lakukan sekarang ini. Moga tahap kesabaran aku ini tidak berkurang dan mampu dikawal. InsyaALLAH. Korang pernah rasa marah?? mesti pernah kan. Jangan tipu, tak elok nnt biasa untuk tipu orang lain. 

Nielah faktornya -> SAHABAT?? korang taw pe mknanya. bohong la kalo tak taw kan*hype jgn tpu lg ckp x taw*.Sahabat ini seorang kita kenali,kita terima dia sebagai kawan yg snggup tolong kita time susah dan senang dan bukan mementingkan diri sendiri dan bukan habis madu sepah dibuang. Lepas kita dah tolong dibuangnya kita bak kata pepatah habis madu sepah dibuang. Kami tlong kamu tp bukan bukan bermakna terima kasih yang kami minta tapi ingtan ko pada kami.Kami tahu kami kwn ngan ko sekejap je. Kami tahu ko dah ada family baru tapi ingatan engkau terhadp kami mana, kami masih tgur ko dan kami x pernh marah ko pun.. tp ko buat kami mcm nie?? 

Mungkin kami tak layak berkawan dgn ko. Mungkin ko lebih bahagia kini bersama family baru ko berbnding kami nie. Tak apa lah jika itu pilihan ko. Moga ko bahgia dan gembira bersama mereka. Hanya kiriman doa yang mampu kami berikan.



p/s: Ketahuilah korang bahawanya aku tengah berdukacita.. huargghhhh.. sgt menusuk kalbu. tapi tak apa ALLAH kn ada.


Terima kasih sudi mendengar luahan hati ini..





terima kasih awak sudi baca dan terjah ke sini.

No comments:

Post a Comment