Friday, March 18, 2011

Susahnya Nak Buat Keputusan

Assalamualaikum..


Adehh asalnya rasa tak sedap hati je lepas tu macam tak ada mood jew. kenapakah? kenapakah? ALLAH sahaja yang lebih mengetahuinya. kepala berserabut sudah. aishhh dugaan2. harap aku tabah menghadapinya. sejak akhir-akhir nie banyak betul perkara mengganggu, mengacau, menyibuk yang menyerabutkan kepala nie. macam-macam aku fikir. kehidupan kan memang tak terlepas dari dugaan. yang mampu aku lakukan terus berdoa dan beribadah kepada-NYA.


Ermm nampak tak tajuk entry uhh. korang penah alami tak. aku bukanla orang yang mudah membuat keputusan terburu-buru. tapi aku akan fikir sebaik-baiknya. lagi-lagi perkara yang dirancang akhir-akhir nie. memang payah dan sekarang benda itu laa yang aku alami. mana satu laa aku nak ikut nie. antaranya:


  • Dari minggu lepas lagi kawan aku ni da rancang nak keluar bersama aku dan kawan aku lain sama ada sabtu atau ahad nie tapi tadi tetiba dapat panggilan dari ada 1 akak nie suruh ikut program pe eyhh.. lupa plak tapi dekat salak tinggi under kerajaan selangor 2 hari 1 malam sama tarikh dengan hari yang dirancang tu. jadi fikir punya fikir akupun join bersama 3 kawan aku yang lain dan salah sorang kawan aku pun sama mcm aku gak. yela bila lagi nak dapat pengalaman mcm nie. mesti banyak input yang aku dapat yang sememangnya aku nie sangat la cetek ilmu.*sedar pun hakuh ni*. free lagi tuh.  jadi aku dan member aku yg sorang nie iaitu una pegila kem nie yang tarikhnya jatuh sama dengan tarikh aku dan member2 mau keluar. wuuuu cedeynya. da la lama tak jumpa dorang. da laa dorang beriya-iya ajk. sangat cedey laa. tapiiiiiiiiiiiiii rindunya kat dorang nie. sangat2 rindu laaa tapiiiiiiii..........................
Aiza dan Ateq. aiza yang bersemangat rancang dan ateq da berapa tahun da tak jumpa dia setelah pindah dari skul time form 3.


Leha pun sama. da lama gila tak jumpa. last jumpa time lepas spm. p keluar sama2.



  • Yang nie pulak dalam dilema nak mohon ke tak nak Kursus Perguruan Lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (KPLSPM) ambilan jun 2011 nie. permohonan telah pun dibuka sejak 7 hingga 21 MAC 2011. tak mohon lagi nie. no pin telahpun dibeli di BSN. tapi macam sayang plak nak tinggalkan pembelajaran dekat kolej nie. yelaa aku amik pendidikan gak tapi bahasa arab. sayangnya nak tinggalkan pembelajaran arab nie. aishhhhhh. wuuu (^_^). memang betol2 dilema laa. mohon then dapat pergi temuduga then dapat alhamdulillah. rezeki namanya tapiiii sayanglaaa nak tinggalkan pembelajaran at sini. da separuh jalan. mak ayah tak suruh tapi aku yang nak. tapi tulaa. cam pelik2 jekan aku nie. mohon jelaa. dapat tak dapat tu bukan kerja aku. manusia hanya mampu merancang ALLAH yang menentukan segalanya. betul tak kawan-kawan. tapi kalau dapat sayangnya nak tinggalkan bahasa arab nie.....
Benda alah ni laa yang aku nak mohon.


Tarikh-tarikh penting KPLSPM:


Permohonan dibuka  : 7 MAC 2011

Permohonan ditutup : 21 MAC 2011
Semakan Temuduga : 4 APRIL 2011
Temuduga              : 11-22 APRIL 2011
Semakan Tawaran   : 21 MEI 2011

Pendaftaran           : 20 JUN 2011             


Ermm apa-apa pun aku akan buat keputusan yang terbaik. insyaALLAH. Ya ALLAH hanya enkau yang maha mengetahui segala-galanya.

p/s: minta maaf kawan-kawanku tak dapat join korang ya. jangan sedih2. lain kali kita jumpa lagi. mana tahu masa kawin nanti ke.*fikir masa depan plak hakuh nie*.


Terima kasih sudi baca =))

terima kasih awak sudi baca dan terjah ke sini.

2 comments:

. said...

hoi cakap aku gedik nak pindah..kau pon gedik nak pindah..grrrrrrr

ELLYSHAJAMAL said...

hahahaha. keputusan tak taw laa der.. lek2 luu.. x mohon lg.. jgn cedeyhh2.. ko jgn laa pndah der.. nnt fara x der org nk gado ngan dye.. hahahaha

Post a Comment