Monday, March 21, 2011

PENGALAMAN BARU

Assalamualaikum..


Penat yang teramat penat sekali laa badan aku nie. terasa ingin memanjakan diri ini dengan tidur yang puas dan merehatkan diri tapi apakan daya assigment mahu disiapkan dan nak study maklumlaa esok nak mid term woo. so terpaksala mengkuburi niat hatiku ini demi pelajaran. walaupun kem 1 setengah hari tapi best sangat-sangat. macam-macam input yang aku dapat.  serius weyhh spe tak ikut memang rugi laa. kem nie under kerajaan negeri selangor. mknanya yang pergi kem nie bukan kolej aku je tapi kolej len pun ada gak dalam 2 3 kolej macam tu laa. balik pun sama-sama tadi dalam 1 bas tapi pakcik bas hntar budak kolej aku dulu baru yang lain. 


So dorang boleh tengok kolej kecintaan hatiku ini. ada sorang budak nie cakap " besar jugak kolej korang,cantik". yang mampu aku buat hanyalah senyum sahaja. tapi yang join nie tak ramai pun, tak lebih seratus orang pun.Tengok dia punya tentatif untuk program nie nak dikatakan tiap-tiap minggu ada. minggu depan ada lagi tapi aku tak dapat join.  minggu seterusnya pun tak tahu la kami dijemput ke tak. ohh lupa pulokk nak habaq, yang pergi nie dalam 20 orang je. tema untuk program nie ialah S.P.I.E.S. lagu dia pun best gak. huhu. korang tahu tak pe tu SPIES. tak tahu kan, tak tahu kan. elleh segan-segan pulok nak ngaku dengan aku. lek laa kita kawan kan. hahahaha. 


Ok meyhh aku bagi tahu rahsia di sebalik SPIES tu:

  • S : spiritual
  • P : physical
  • I : intellectual
  • E : emotional
  • S : social
Jadi itula meaning di sebalik SPIES tu. benda ni moderator terangkan satu persatu dan benda nie kita kena aplikasikan dalam kehidupan kita. lagipun ada sorang moderator nie selalu keluar dekat selangor fm dalam pukul 7.30 pagi nama kebiasaan orang panggil En. Johar. so korang dengar la. best jugak dia bagi talk. aktiviti fizikal la best masuk air dengan bermacam-macam aksi dilakukan. sangat dalam bila da tengah tu. takut + cuak kot pas uh flying fox. wahh best kot tapi tak panjang tak pendek flying foxnye. paintball je tak main. huhu

Macam biasala kan aku akan menayangkan gambar-gambar yang melimpah ruah ibarat bihun sup dicurahkan supnya. nyam nyam nyam sodapp sehingga menjilat jari. so korang janganla jemu ya. sila la terima hakikat ini. maklumlaa sejak akhir-akhir nie aku asyik tayang gambar je. dengan ini aku mengisytiharkan korang tengoklaa. 

aiza,shu,aku,ainul,una

Niela En. Johar yg ak ckpkn uhh

sebahagian daripada budak lelaki



kelam kabut sumenye nohhh nak sampai garisan penamat. kelakar2.

nie pegang tarik tali smbil gerak. da la dalam bhgian sini. kejap kekiri kekanan badannya nasib tak tenggelam.

penerangan dari orang yg bertauliah. khusyuk sume dengar

niela aktiviti dr penerangan td. nie untuk kecemasan. una, aku dan ainul. seram sejuk kot nk terjun tapi beranikan diri buat. best3. tak tao teknik nie leh tenggelam. banyaknye air percik.

muka gembira je pdhl menggigil. masuk dlm ni lepas hujan.

penerangan untuk aktiviti seterusnya iaitu peluk jaket tu baring dan pusing lik. susah kot ak nak buat. haha

nie budak laki lak.

kesejukan yg melanda smpai nk jd beku da

belakang tu nama tempatnya kalau nak taw.

merenung masa depan dengan mghayati sekali

model-model yang tak berbayo..


terima sijil dan aku tak paham kenapa aku nak cepat sangat. hohoho



bajet candid la sangat. haha. time nie hujan kot.
bulan malam tadi. lawakan. nampak tak. subhanaALLAH sungguh indah ciptaan-MU ya ALLAH. bulan purnama..

p/s: rugi korang tak ikut program macam ni..

Terima kasih sudi baca =))

terima kasih awak sudi baca dan terjah ke sini.

8 comments:

. said...

asal gelabah sangat mase nak amek sijil tuh der?

ELLYSHAJAMAL said...

haha. tu la pasal. sebenarnya malu kot p depan. ak kan pemalu. time uhh nak mik gmbar tapi ak tanak pun. una p snap. so jd laa cm2 picnye.

NabilahYazid said...

cehh. kem spies kee. weeh jeles der tengok cikgu cikgu neee

ELLYSHAJAMAL said...

yolurhh.. kem spies laa.. ala kalo bkn cikgu pon leh ikut la. nie pun senator fklti yg ajk kteorang. huhu..

cikamirul said...

bestnye!!! nk join bleh x??

ELLYSHAJAMAL said...

leh je atik..

Raji and Yeen said...

woahhh mcm best jer owh
siap ad slot boleh berendam lgi ;P

ELLYSHAJAMAL said...

yup.. nie slot fizikal nie.. tiap mnggu program nie ada.. nak join boleh.. nie mmg tok belia pun..

Post a Comment